Όπως σας είχαμε πληροφορήσει με παλαιότερες αναρτήσεις μας, στις 20-22 Οκτωβρίου διεξήχθη το διεθνές συνέδριο Greenport στον Πειραιά, όπου συμμετείχαν όλοι οι μεγάλοι διεθνείς λιμενικοί θεσμοί όπως η FEPORT (Federation of European Private Port Operators), η EcoPorts ( η κύρια περιβαλλοντική πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού λιμενικού τομέα), η IAPH (International Association of Ports and Harbors), η IMO (International Maritime Organization) κ.α. οργανισμοί λιμένων και ιδιωτικές εταιρείες σχετικές με τον λιμενικό τομέα. Στο Greenport συμμετείχε και η κατασκευάστρια εταιρεία περονοφόρων Hyster, αλλά και η αποκλειστική αντιπρόσωπός της στην Ελλάδα KLB Group Κολυμπιώτης, ως επισκέπτρια εταιρεία.
Τους συνέδρους απασχόλησαν, όπως προδίδει και το όνομα του συνεδρίου, θέματα για πράσινη ανάπτυξη των λιμένων και τρόποι για να επιτευχθεί. Το συμπέρασμα ήταν πως υπάρχει μια ισχυρή και γενικευμένη δέσμευση από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για μείωση των ρύπων και πως επίκειται μια ραγδαία ανάπτυξη του εξηλεκτρισμού των λιμανιών. Οι σύνεδροι μοιράστηκαν πολλές πληροφορίες σχετικά με αποτελέσματα περιβαλλοντικών μελετών και αναφορών (όπως της ESPO - European Sea Ports Organization και της Διεθνούς Ομάδας Εργασίας της IMO) με αντικείμενο την ανάγκη μείωσης των ρύπων, τον περιορισμό των άσκοπων πόρων με παράλληλη όμως βελτίωση των αποδόσεων των λιμανιών και τον περιορισμό των λιμενικών αποβλήτων. Παράλληλα αναφέρθηκαν στο ενδιαφέρον πολλών λιμένων για επέκταση σε συστήματα OPS (Onshore Power Supply) δηλαδή παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία από τις εγκαταστάσεις του λιμένα, επένδυσης σε εγκαταστάσεις LNG (υγροποιημένο αέριο) κλπ
Ο εκπρόσωπος της Hyster στην ομιλία του, τόνισε την μακροχρόνια δέσμευση της εταιρείας στην προστασία του περιβάλλοντος που εκφράζεται και μέσα από τον εξηλεκτρισμό εγκαταστάσεων και μέσων. Συγκεκριμένα η Hyster στηρίζει την ηλεκτρική ενέργεια μέσα από την ευρύτατη γκάμα ηλεκτρικών περονοφόρων που προσφέρει και που συμβάλλουν στην μείωση των ρύπων. Παρουσίασε δε και το ηλεκτρικό «πράσινο» μοντέλο Hyster® J10-18XD ικανό για ανύψωση 18 τόνων. Ανέφερε επίσης την πληροφορία ότι ο συνδυασμός καυσίμου υδρογόνου και μπαταριών λιθίου προσφέρουν υψηλή παραγωγικότητα, ισοδύναμης με εκείνην Diesel περονοφόρων.
Ήταν ένα συνέδριο σταθμός τόσο γιατί σηματοδότησε τις εξελίξεις μετά τον κορωνοϊό αλλά και γιατί ανέδειξε τον εξηλεκτρισμό και στον εξοπλισμό των λιμανιών. Η Hyster και η KLB Group-Κολυμπιώτη είναι περήφανες που συμμετείχαν στο συνέδριο και που στηρίζουν ενεργά τις νέες πρωτοπόρες -και πράσινες- αυτές εξελίξεις.